Artykuły

W dniach 7-8 października 2014 odbyła się Konferencja na temat Konsumpcji Brokułów (4th Broccoli Consumption Conference) organizowana przez Sakata Vegetables Europe. Partnerem strategicznym konferencji została firma Green Factory.

Po przywitaniu gości przez Alaina Sicarda, Prezesa Sakata Vegetables Europe, o brokułach opowiadali eksperci z zakresu medycyny żywienia (dr Elizabeth Jeffery, Małgorzata Desmond), ekonomii (prof. Jurij Pawlenko), rolnictwa (dr Paweł Szymczak) i marketingu (dr David Hughes, prof. Henryk Mruk). Gości częstował znany kucharz, Tomasz Jakubiak, który dla uczestników konferencji przygotował live cooking show.

Główne zagadnienia, które były omawiane w trakcie Konferencji to:

  • Propagowanie spożycia brokułów w Europie Środkowo-Wschodniej;
  • Stworzenie najlepszej strategii marketingowej dla produktów brokułowych, które spełniają oczekiwania klientów;
  • Analiza potrzeb rynków wschodnich i prognozy rozwoju eksportu polskich produktów rolnych;
  • Wariacje kulinarne wokół brokuła. Pokaz przyrządzania potraw z udziałem znanego szefa kuchni
  • Działania na rzecz wzrostu konsumpcji brokułów w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Spotkanie to dało wyjątkową okazję do nauki, wymiany informacji i doświadczeń, do poszukiwania możliwości współpracy.

Drugiego dnia, na polach Green Factory, goście mieli szansę poznać kilka odmian brokuła oraz dowiedzieć się o metodach jego produkcji.